Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdier

Vores fire værdier

Ansvar

Den, der tager ansvar kan påvirke!

​Med ansvarlighed menes at tage et personligt ansvar på sig, for at opnå den bedste løsning - i forhold til opgaver og i samarbejdet med andre mennesker.

Børn og unge gør hvad de kan. Det er de voksne, der skal gøre noget andet.
Vi tager hver især et ansvar for elevernes læring, trivsel og alsidige udvikling, så de ligeledes lærer at tage medansvar.
Hvis børn ikke lærer på den måde, vi underviser dem på, må vi undervise dem på en måde, så de lærer.

I praksis betyder værdien Ansvar at…

  • Vi forpligter os altid på at søge det gode samarbejde

  • Vi møder hinanden med tillid, ligeværdighed og respekt

  • Vi ser forskellighed og uoverensstemmelser som en mulighed for udvikling og læring

  • Vi indgår og overholder aftaler og følger op

  • Vi agerer på det, som foregår omkring os

  • Vi siger, hvad vi gør, og gør hvad, vi siger

 

Fællesskab

Børn er mere ens end forskellige og bør så vidt muligt lære og udvikle sig i fællesskab.

Vi er en skole for alle elever og vi har et stærkt samarbejde mellem elever, forældre, personale og samarbejdspartnere, der danner rammen om Parkvejens læringsfællesskab.

Vi har respekt for hinandens forskelligheder.

I praksis betyder værdien Fællesskab at…

  • Vi skaber nære og betydningsfulde relationer

  • Vi værner om den gode omgangstone 

  • Alle skal opleve sig som en del af fællesskabet

  • Vi arbejder inkluderende ved at sikre deltagelsesmuligheder for alle elever, så alle elever udvikler sig - uanset forudsætninger

  • Vi giver og modtager feedback

  • Gennem vores høje mangfoldighed styrker vi den personlige, sociale og faglige udvikling

 

Resultat

Alle elever skal udvikle sig så meget de kan, både fagligt, socialt og alsidigt.

Vi har fokus på processerne frem mod resultatet og vi er beslutsomme og vedholdende. Vi anstrenger os og glæder os over processerne, der fører frem til vores mål.

I praksis betyder værdien Resultat at…

  • Vi skaber, sammen med elever og forældrene, de bedst mulige resultater

  • Vi tager udgangspunkt i elevens niveau og udfordrer hver elev

  • Vi skaber læringsmuligheder for alle - uanset forudsætninger

  • Vi arbejder aktivt med tilgængelig viden og resultater af målinger og anvender disse til at blive dygtigere 

  • Vi støtter udvikling af god dømmekraft gennem samtale og gennem opbygning af nære relationer mellem medarbejdere, elever og forældrene

  • Vi udvikler demokratiske medborgere

 

Innovation

"Der findes ingen innovation og kreativitet uden at lave fejl. Punktum."

Vi vil arbejde nyskabende med læringsmiljøer sammen med eleverne, hvor de er producenter og formidlere.

Vi vil, at eleverne i skolen oplever at det er meningsfuldt at lære og hele tiden er nysgerrige efter at lære mere.

I praksis betyder værdien Innovation at…

  • Vi prøver af og når vi fejler, lærer vi

  • Vi handler og gennem udvikling og afprøvning af egne ideer, erkender vi verden

  • Vi skaber rum hvor eleverne arbejder undersøgende med processer, som modsvar på konkrete løsninger på virkelighedsnære problemer

  • Vi er nysgerrige og nytænkende