Emner, som vi er optaget af

Præget af aktivitet

Skolens liv og hverdag er præget af et højt aktivitetsniveau, hvor undervisningen er centreret omkring elevernes læring på mange måder og med udgangspunkt i deres forskellige forudsætninger.

Lyst og glæde ved at lære

Vi vil være med til at give mulighed for, at eleverne i skolen synes det er meningsfuldt at lære og hele tiden er nysgerrige efter at lære mere.

Samarbejde og samvær

Der er fokus på dét vi kan gøre og lære sammen. Det er fællesskabets styrke, at alle deltager med hver deres styrke og stemme.

Præget af mangfoldighed

Forskellige mennesker, forskellige baggrunde, forskellige interesser, forskellige evner og forskellige muligheder. Det er en kvalitet, at vi er forskellige, derfor giver vi plads til forskelligheden og sætter pris på den.

Deltagelsesmulighed for alle

Kvaliteten af læringsmiljøet ses af, at alle deltager med det de kan.
Fællesskabet er vigtigt for os.

Høje forventninger

Vi har høje forventninger til vores elever og vores personale. Det gælder fagligt, personligt og socialt.

Elevcentreret læring

Fokus er hele tiden med udgangspunkt i den enkelte elevs læringsprogression. Vi arbejder alle med læring. Vi tilrettelægger (designer) forskellige læringsmiljøer, hvori alle elever får mulighed for at udvikle sig og lære.

Digitalt

Vi arbejder med digitale kompetencer. Eleverne skal lære at begå sig i en digital verden. Vi skal bruge iPads til at hente information, til at bearbejde information og til at producere nye produkter og ny viden.

Vi arbejder mest muligt multimodalt (med alle medieformer).

Vi forholder os bevidst til, hvordan vores elever begår sig både etisk og forsvarligt på nettet og i kommunikationen generelt.

SKOLEN ER FOR ALLE

Alle elever skal blive så dygtige de kan. Men de skal ikke bare blive dygtige til et fag, de skal blive gode til at tage vare på sig selv og på andre. Skolen skal med formålsparagraffens ord forberede eleverne til deltagelse og medansvar i et frit og demokratisk samfund. Derfor skal det, vi gør i skolen være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati.

Eleverne skal være dygtige, handlekraftige, livsduelige og motiverede for livslang læring. Hele deres tilgang skal være præget af lysten til at lære mere. Vi skal altså bevare og udvikle barnets nysgerrighed. Det skal vi koble med faglig viden, oplevelser af at kunne selv og succesoplevelser med det sociale liv i samværet med andre.